Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیتا منصوری با انتقاد از عملکرد بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از سینمای کودک تأکید کرد که پیش از بررسی و آسیب‌شناسی جشنواره فیلم کودک و نوجوان بهتر است از این گونه سینمایی حمایت شود تا تولیدات با کیفیتی داشته باشیم و بعد به برگزاری جشنواره بپردازیم

بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تشکیل کارگروه‌هایی برای تحلیل و بررسی جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند اتفاق مثبتی باشد اما باید هدف‌گذاری‌ها را بدانیم و مشخص باشد که این کارگروه‌ها به چه منظوری تشکیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد سینمایی فارابی پیش‌تر کارگروهی برای بررسی و حمایت از فیلمنامه‌های کودک و نوجوان داشت اما هیچ‌کس نمی‌داند که عملکرد این کارگروه چه حاصلی داشته و اصلاً چرا برگزار شد.

منصوری خاطرنشان کرد: هر جشنواره می‌تواند بهانه‌ای باشد برای شکل‌گیری محفلی در جهت ایجاد ارتباط و تعامل سینماگران و به همین منظور علاوه بر سینماگرانی که در جشنواره اثری دارند معمولاً هر سال جمعی از مهمانان نیز حضور دارند که این خود از جذابیت‌های یک جشنواره به حساب می‌آید اما متأسفانه چند سالی است در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شاهد حضور افراد بی‌ربط به حوزه سینمای کودک و نوجوان هستیم و نمی‌دانم این افراد چرا باید در جشنواره حضور داشته باشند و جشنواره از سینماگران کارکشته در این حوزه تهی باشد.

وی افزود: پیش از برگزاری و تشکیل هر کارگروهی باید به این نکته توجه کنیم که اساساً این جشنواره به چه منظوری و با کدام فیلم‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود. من هم در چند دوره از این جشنواره فیلم داشتم و حتی فیلم من به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد اما هیچ حمایتی از آن برای اکران صورت نگرفت، وقتی فیلم برگزیده جشنواره شرایط اکران ندارد و هیچ حمایتی از آن صورت نمی‌گیرد و در واقع جشنواره اتفاق خوبی برای این اثر رقم نمی‌زدن برگزاری آن چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پاستاریونی» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: همان سال که فیلم من به عنوان اثر برگزیده جشنواره انتخاب شد فیلمی را در شرایط ویژه اکران کردند که مشخصاً متعلق به شخص خاصی بود و با فیلم من برخوردی شد که اصلاً ترجیح دادم دیگر در این حوزه کار نکنم.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: سینمای کودک و نوجوان در همه جای دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی در کشور ما این گونه سینمایی مهم را فقط به روزهای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان محدود کرده‌ایم و پس از برگزاری جشنواره آن را کنار می‌گذاریم و در طول سال هیچ حمایت و برنامه‌ریزی برایش نداریم. کسی در طول سال به این موضوع رسیدگی نمی‌کند که فیلم‌های کودک در چه شرایطی اکران می‌شوند.

وی افزود: من فیلم «پاستاریونی» را با چنگ و دندان اکران کردم و در جریان هستم که بنیاد سینمایی فارابی در قراردادی به یک نهاد که اکران‌های دانش‌آموزی در آن صورت می‌گیرد فیلم را بارها اکران کرده اما با اینکه بارها به آقای ایل‌بیگی هم این موضوع را گفته‌ام و پیگیری کرده‌ام، هیچ پولی برای این اکران‌ها به ما داده نشده است. این اقدام به جای حمایت از سینمای کودک نوعی فیلمسوزی است، در واقع نه تنها حمایتی از این گونه سینمایی وجود ندارد که چنین اقداماتی وضعیت را بدتر هم می‌کند.

منصوری در ادامه تصریح کرد: ما سینمای کودک نداریم و در این شرایط برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم لزومی ندارد. بنیاد سینمایی فارابی هم بیش از اینکه واقعاً از سینمای کودک حمایت کند بیشتر اقداماتش نمایشی است. فارابی باید شفاف‌سازی کند که در این سال‌ها، آثاری که تولید شده چقدر بازگشت سرمایه داشته‌اند. برای ساخت «پاستاریونی» قرار بود این نهاد با ما همکاری کند اما هر بار وعده‌ای به ما دادند که عملی نشد و در نهایت از همکاری با آن‌ها منصرف شدم و فیلم را با سرمایه شخصی ساختم اما زمانی که فیلم در جشنواره کودک مورد توجه قرار گرفت آقای تابش از من پرسید که چرا بنیاد سینمایی فارابی نقشی در ساخت این فیلم ندارد و من به ایشان گفتم که بهتر است از شوراهایشان بپرسند، به نظر می‌رسد که شوراها اقداماتی انجام می‌دهند که حتی رئیس فارابی هم در جریان نیست.

وی در پایان گفت: متأسفانه در حمایت‌هایی که بنیاد سینمایی فارابی دارد هیچ توجه و تدبیری وجود ندارد. معمولاً از سینماگرانی در این بنیاد حمایت می‌شود که قصد دارند از تولید به سود برسند و فارابی هم کارشناسی ندارد که بر تولیدات نظارت داشته باشد تا کم‌فروشی صورت نگیرد به همین دلیل دغدغه‌ای هم برای اکران وجود ندارد و اصلاً اکران نشدن به نفع سازندگان آثار است. این روند نه تنها سرمایه‌های بسیاری را از بین می‌برد بلکه به سینمای کودک هم آسیبی جدی وارد می‌کند.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم سینمای کودک فیلم سینمایی کارشناسی کودک و نوجوان بیتا منصوری جشنواره فیلم کودکان و نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان بنیاد سینمایی فارابی برگزاری جشنواره سینمای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد

مصطفی قاسمیان در چارسو فرهنگ نوشت: این روز‌ها که فیلم «سال گربه» به اکران رسیده، اخبار مختلفی از رکوردشکنی‌های این اثر به گوش می‌رسد؛ رکورد‌هایی مثل بیشترین فروش در روز اول اکران و بیشترین فروش در ۳ روز اول اکران که به افتتاحیه مشهور است. اگر پیگیر اخبار سینمایی باشید، احتمالا متوجه شدید که همین رکورد‌ها را یک ماه پیش فیلم «تمساح خونی» هم شکسته بود و برخی از این رکورد‌ها را در نیمه دوم ۱۴۰۲ آثاری مثل «ویلای ساحلی»، «هاوایی» و «هتل» جابه‌جا کرده بودند! ماجرای این رکورد‌ها چیست؟ همان‌طور که می‌شود حدس زد، نه فیلم‌های سینمای ایران طی همین ۷-۶ ماه اخیر، تماشاگرپسندتر و محبوب‌تر شده‌اند و نه سینمای ایران ناگهان با موج جدیدی از تماشاگران روبه‌رو شده، بلکه باز هم بلیت سینما گران شده است، ولی این بار بدون سروصدا.

- اوایل دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که بلیت سینما ناگهان گران شد. این اقدام از دو جهت کم‌سابقه به شمار می‌رفت؛ نخست آنکه پس از سال‌ها که افزایش قیمت بلیت سینما محدود به ابتدای اکران نوروزی شده بود، این تصمیم در میانه سال گرفته شد و دوم اینکه به فاصله ۱۰ ماه قبل از آن (اسفند ۱۴۰۱) یک بار دیگر بلیت سینما گران شده بود! یعنی این بار فاصله دو مرتبه افزایش بهای بلیت، نه یک سال، بلکه تنها ۱۰ ماه بود! طبق مصوبه‌ای که در آن زمان از طریق روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی اعلام شد، این نکته ذکر شد که همزمان با گرانی بهای بلیت، روز دوشنبه نیز (همراه با سه‌شنبه) به‌عنوان روز عرضه بلیت نیم‌بها تعیین شده تا ضرب خبر این افزایش قیمت، کمی گرفته شود. سهرابی در همان اظهارنظر گفت: «قیمت بلیت سینما در ساعات پیک و سانس‌های طلایی روز‌های پنجشنبه و جمعه در سینما‌های مدرن به صورت شناور تا سقف ۸۰ هزار تومان و در سینما‌های ممتاز تا سقف ۶۰ هزار تومان در اختیار مدیر سینما خواهد بود.»

- خبر عجیب آنکه با گذشت تنها دو ماه از این رخداد، یک بار دیگر بلیت سینما گران شده است و این بار بی‌سروصدا این اتفاق افتاده. بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز به غیر از دو سانس که صبح است می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند. این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

منبع: کافه سینما

tags # سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران